Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArnett, Ronald C.
TitelDialogue in the Classroom.
Quelle(1982), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Communication; Educational Philosophy; Higher Education; Instructional Design; Speech Communication; Speech Curriculum; Student Teacher Relationship; Teaching Methods; Teaching Styles
AbstractNoting Martin Buber's rejection of both the permissive (individualistic) and the authoritative models of education and his dislike of clear epistemologies or systematic pedagogies, this paper examines Buber's work as an organized philosophical underpinning for dialogue in the classroom. The paper details Buber's approach to education as an alternative to the above mentioned extremes in sections that (1) discuss Buber's method of association with students and (2) describe his vision of what constitutes the educated person. The final section of the paper considers the implications of applying Buber's educational philosophy to speech communication instruction. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: